Iedereen in een onderneming communiceert overal en altijd: informele gesprekken tussen collega’s, een leidinggevende die bevelen geeft, de vertrouwenspersoon die naar het verhaal van een droevige collega luistert, een telefoongesprek voeren met een ontevreden klant, personeelsadvertenties op je website, een oproep in je nieuwsbrief, grapjes tijdens de lunchpauze of op sociale mediakanalen… Communicatie is kortom overal aanwezig en heeft dus een invloed op het imago van je onderneming, op de prestaties en het welzijn van je personeelsleden. Het is dan ook belangrijk dat er aandacht is voor het versterken van ieders communicatievaardigheden.. Heel wat professionals zitten met de handen in het haar zitten wanneer het gaat om communicatie binnen een diverse context. Men denkt allereerst aan taalkundige problemen, maar er zijn nog heel wat andere uitdagingen en vragen die rijzen in een diverse werkomgeving of binnen ondernemingen met een toenemende diversiteit. Denk bijvoorbeeld aan:
👉🏽 Via vormingen op maat kan je leidinggevenden en medewerkers trainen in hun dagelijkse communicatie de waarden van je onderneming uit te dragen. Hier tijd en middelen in investeren loont zich op lange termijn.
Lees meer:» Tips voor meer inclusieve communicatie
|
Je bent hier: |
|
|
||
Diversiteitsbeleid uitwerken | ||
|