Hoe kun je een nieuwe medewerker met een handicap binnen de dienst verwelkomen? Moet over de handicap van de medewerker met het team worden gepraat? Waarop moet je letten? Aan wie kun je hulp vragen?
Een nieuwe medewerker goed ontvangen is belangrijk om de persoon om duurzame wijze aan je onderneming te binden. Maak dus werk van een doordacht en gestructureerd onthaalbeleid dat als kader dient voor élke nieuwe aanwerving, ook die van een persoon met een handicap.
Deze aanklikbare pdf-brochure van 65 focust zich voornamelijk op het onthaal en de integratie van medewerkers met een handicap of een chronische aandoening. De brochure is interessant omdat het in zoomt op verschillende handicaps met telkens tips en voorbeelden over de manier waarop je je onthaal concreet vorm kunt geven, een checklist, getuigenissen en een lijst met nuttige contacten.
Actoren die betrokken zijn bij het onthaal en de integratie van nieuwe medewerkers: directeurs-generaal, directeurs, directe leidinggevenden, medewerkers, peters, P&O-stafdiensten of personeelsdiensten verantwoordelijk voor het onthaal, preventieadviseurs, diversiteitsverantwoordelijken,…
Een uitgave van de Federale Overheidsdienst Personeel en Organisatie.
Ja! Je kan de brochure digitaal raadplegen.